- Biżuteria Pandora wykonana jest z wysokiej jakości materiałów i każdy model jest ręcznie wykańczany.
- Duńska firma Pandora ma swoje warsztaty w Tajlandii, gdzie dziś zatrudnia ponad 13 000 osób.
- Ulubiona bransoletka Pandora pojawiła się na rynku już w 2003 roku.
Światowy sukces duńskiej firmy jubilerskiej jest w dużej mierze tajemnicą. Eksperci są jednak zgodni, że Pandora to jedna z tych marek, która wzbudza w konsumentach więcej uczuć niż logo czy znak towarowy. Robią na nich tak namiętne wrażenie, że emocje wykraczają poza sam produkt. Sukces markowej biżuterii najlepiej ilustruje fakt, że dziś nikt nie pyta: „Co to jest Pandora?” Kolekcje tematyczne i magiczne bransoletki są już znane każdemu. Dzisiaj przedstawiamy fakty na temat biżuterii Pandora, których być może jeszcze nie znasz.
Treść artykułu
Każda biżuteria Pandora jest ręcznie wykańczana
Firma Pandora projektuje i produkuje nowoczesną biżuterię z wysokiej jakości materiałów, a każdy egzemplarz jest wykańczany ręcznie z dbałością o szczegóły. Choć siedziba firmy znajduje się w Danii, jej zakłady produkcyjne działają w Tajlandii od kilkudziesięciu lat.
Biżuteria Pandora sprzedawana jest w ponad 70 krajach na sześciu kontynentach
Pandora to jedna z tych marek, które można określić mianem globalnych, bez patosu. Sprzedaje swoje produkty do ponad 70 krajów na sześciu kontynentach. Jej wejście na rynek australijski, które miało miejsce w 2004 roku, uznano za niezwykle wymagające, ale i rewolucyjne.
Biżuteria Pandora dostępna jest w ponad 10 000 sklepów stacjonarnych
Punkt sprzedaży lub firmowy sklep stacjonarny Pandora można znaleźć praktycznie w każdym miejscu na świecie. Sama marka rejestruje około 9 400 punktów sprzedaży i ponad 900 sklepów stacjonarnych. Przypomnijmy, że Pandora powstała jako mały rodzinny sklep jubilerski w Kopenhadze.
Firma Pandora zatrudnia ponad 27 000 osób
Obecnie pod marką Pandora na całym świecie pracuje ponad 27 300 osób, z czego prawie połowa w fabrykach w Tajlandii. Przypomnijmy, że w 1989 roku, kiedy marka otworzyła swój pierwszy zakład produkcyjny w Bangkoku, przy produkcji jej biżuterii pracowało 10 pracowników.
Pandora płaciła swoim pracownikom nawet wtedy, gdy jej sklepy nie działały
Podczas pandemii Covid-19 80% sklepów firmowych Pandora zostało zamkniętych. Mimo to firma cały czas płaciła w całości wszystkim swoim pracownikom, nawet tym, którzy wcześniej pracowali w zamkniętych sklepach.
Pandora przekazała miliony na badania nad rakiem piersi
Dobrze znanym faktem dotyczącym biżuterii Pandora jest to, że celebruje ona kobiety, ich wyjątkowość i wyjątkowe chwile w ich życiu. Świadczą o tym nie tylko kolekcje biżuterii, ale także działalność charytatywna firmy. Od 2005 roku Pandora zebrała ponad 2,5 miliona dolarów, które przekazała Narodowej Fundacji na rzecz Walki z Rakiem Piersi.
W latach odnoszących największe sukcesy średnio co sekundę sprzedawano jedną sztukę biżuterii Pandora
Pandora stała się trzecią co do wielkości firmą jubilerską na świecie pod względem sprzedaży, po Cartier i Tiffany & Co. W 2011 roku średnio co sekundę sprzedawana była jedna sztuka biżuterii Pandora.
W dekadzie największego rozkwitu Pandora co roku podwajała swoje obroty
W 2004 roku obrót firmy Pandory wyniósł „skromne” 4 miliony dolarów. W 2007 roku sprzedaż detaliczna kształtowała się już na poziomie 500 milionów dolarów. W 2017 roku całkowite przychody firmy wyniosły około 3,1 miliarda dolarów.
Magiczna bransoletka Pandora istnieje na rynku już ponad 20 lat
Zdecydowanie najpopularniejszą pozycją w katalogu Pandora jest magiczna bransoletka z szeroką gamą koralików tematycznych. Choć nadal uchodzi za współczesny i nowoczesny, został wprowadzony na rynek w 2003 roku w USA. Pandora oferuje ponad 600 unikalnych koralików.
Firma Pandora posiada również pierwszeństwa w świecie online
Jeśli wspominamy o faktach dotyczących biżuterii Pandora, nie możemy pominąć także przestrzeni wirtualnej. Obecnie na rynku działa ponad 180 certyfikowanych sprzedawców internetowych Pandora. Od czerwca 2011 roku firma wydaje swój cyfrowy magazyn. W tym samym roku jej fun page na Facebooku zajęła 1. miejsce w sekcji biżuterii i 3. we wszystkich kategoriach.